
Chcesz świadomie budować współpracę ze swoim dzieckiem? Poszukujesz wsparcia w tym obszarze?
Na nowym kursie webinarowym opowiemy o tym, jak to zrobić.
Kurs dedykowany jest zarówno rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i rodzicom nastolatków. Przewidujemy oddzielne webinaria na temat wiedzy o rozwoju dzieci, dotyczące tych dwóch grup wiekowych.
Tematy, które poruszymy:
Webinarowy kurs online to:
✅ trzy tygodnie rozwoju, w formie spotkań online.
✅ w skład kursu wchodzą: webinarium promocyjne (merytoryczne) oraz 3 webinaria kursowe. Czas trwania webinariów: 90 minut.
✅ Webinarium nr 2 będzie miało 2 wersje: wersja dla rodziców przedszkolaków i wersja dla rodziców dzieci wczesnoszkolnych i nastolatków (każdy Uczestnik może wziąć udział w obydwu wersjach, są w różne dni)
✅ Uczestnicy otrzymają dostęp do nagrań webinariów na 24 miesiące. Taka formuła umożliwia pracę we własnym tempie (nie przewidujemy grupy FB)

psycholog
Jestem psychologiem, mamą trojga dzieci. Wspieram rodziców
i nauczycieli w poszukiwaniu wiedzy, narzędzi i sposobów na satysfakcjonujący, oparty na szacunku kontakt z dziećmi. Udzielam konsultacji psychologicznych w Bliskim Miejscu w Warszawie, prowadzę warsztaty dla rodziców, webinaria i superwizyjne spotkania dla nauczycieli. Jestem autorką książki „Rodzeństwo”. Piszę blog poświęcony sprawom rodzicielstwa i rozwoju: www.gosiastanczyk.pl.

psycholog
Jestem psycholożką, autorką projektu Przystanek Relacja, certyfikowaną trenerką FamilyLab Polska, nauczycielką Montessori. Wspieram rodziców i nauczycieli w budowaniu czułych relacji z sobą, dziećmi i innymi dorosłymi. Jestem absolwentką licznych szkoleń z zakresu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy.
Gosia o kursie:
Zdecydowałyśmy się na formę kursu webinarowego, żeby stworzyć okazję do cyklu spotkań z rodzicami. Chciałybyśmy w cyklu webinarów przekazać Wam treści wspierające w budowaniu współpracy z dziećmi oraz w radzeniu sobie z własnymi emocjami w trudnych sytuacjach, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli.
Możliwość udziału w webinariach na żywo często motywuje wiele osób, by na bieżąco zapoznać się z materiałem. Nagrania z kolei pozostają dostępne dla wszystkich osób, które lubią wykorzystywać do rozwoju czas spacerów i wykonywania różnych codziennych czynności.
Kasia o kursie:
Budowanie współpracy z dzieckiem jest jednym z tematów, który budzi wiele pytań i wątpliwości wśród rodziców. W trakcie kursu chcemy się tymi pytaniami i wątpliwościami zaopiekować, a także podzielić się strategiami na budowanie współpracy z dziećmi w poszanowaniu ich potrzeb i granic. Podczas kursowych webinarów będzie również przestrzeń na wymianę rodzicielskich doświadczeń i wspólne szukanie sposobów na poradzenie sobie z bezradnością, frustracją, niepokojem i innymi emocjami, które towarzyszą budowaniu współpracy z dziećmi.
WEBINAR 1
Kiedy dziecko „nie współpracuje”, jak ruszyć z miejsca w trudnych sytuacjach.
Często słyszymy, że dzieci „nie współpracują”. Zwykle, mówiąc w ten sposób, mamy na myśli brak posłuszeństwa lub dziecięcą odmowę. Chcemy uczyć Was nowego, bardziej wspierającego spojrzenia na te sytuacje i pomóc Wam interpretować zachowania dzieci, z którymi jest nam trudno.
Podczas webinarium będziemy przyglądać się temu:
WEBINAR 2 (2 wersje, 2 terminy)
Rozwoju nie przeskoczysz – jak wiedza o rozwoju wspiera nas w budowaniu współpracy
To spotkanie poprowadzimy w dwóch wersjach, dla rodziców młodszych i starszych dzieci.
Przyczyną wielu trudnych i frustrujących sytuacji w relacjach z dziećmi są nasze nadmierne oczekiwania w stosunku do możliwości rozwojowych dzieci.
Podczas webinarium, chcemy Wam pokazać, jak wiedza na temat rozwoju dzieci, może pomóc nam:
– dostrzegać sens w dziecięcych zachowaniach,
– mieć więcej łagodności,
– zyskać nowe strategie na radzenie sobie z rodzicielskimi wyzwaniami,
– zredukować liczbę konfliktów,
– zyskać więcej wpływu,
– przysłużyć się do budowania współpracy.
Podczas webinarium będziemy przyglądać się temu:
WEBINAR 3
Wsparcie dla rodzica,
jak sprawdzać o co nam chodzi i troszczyć się o siebie. Webinarium o tym, co nas uzdalnia do współdziałania z dziećmi.
Fundamentem komunikacji i budowania współpracy z drugim człowiekiem jest sprawdzanie, o co nam chodzi i na czym nam zależy. Często mamy tendencję, by koncentrować się na dzieciach i na tym, co one robią. Tymczasem największy wpływ mamy na własne zachowanie i działanie.
Podczas webinarium będziemy przyglądać się temu: